Kino letnie w Giżycku startuje we wtorek 6 lipca!

Ruszył najdłuższy wakacyjny festiwal filmowy w Polsce BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane
 
1 lipca wystartowała XIV edycja wakacyjnego festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane. Przez 62 dni wakacji w obu miastach partnerskich można bezpłatnie oglądać starannie wyselekcjonowane hity kinowe na dużym ekranie. We wszystkie wtorki i środy wakacji festiwal cumuje w Ekomarinie w Giżycku, gdzie filmy można oglądać zarówno z lądu, jak i pokładu jachtu, korzystając ze specjalnej częstotliwości radiowej 87,7 MHz.

 

Symbolicznym klapsem filmowym w Sopocie festiwal zainaugurowały: aktorka, ikona polskiego kina Katarzyna Figura, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej Anna Golec-Mastroianni oraz - w imieniu partnera tytularnego festiwalu - Dyrektor Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji Banku BNP Paribas Małgorzata Wasiuk.

 
Nie ma kina bez silnych kobiet. Przez lata rola kobiet była umniejszana w kinematografii. Teraz jest czas zmian. To ważne, że są festiwale, które to podkreślają. Cieszę się, że BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane jest jednym z nich – podkreśliła podczas inauguracji festiwalu Katarzyna Figura.


 Inauguracja festiwalu

Fot. Jerzy Bartkowski


Taki seans ma sens
Na film otwarcia wybrano multimedialne widowisko Luca Bessona z pięknymi zdjęciami Yanna Arthusa-Bertranda "Home - S.O.S. Ziemia!", które pokazując piękno planety i niszczące działania człowieka, ale również akcje podejmowane przez różne organizacje by zapobiec katastrofie, doskonale wpisuje się w tematykę festiwalowych czwartków: Świat Cię potrzebuje. Ten film nadaje kierunek i rytm tegorocznej edycji festiwalu, włączającego się w realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju.
 
Bank BNP Paribas wspiera 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, które zostały uwzględnione w repertuarze festiwalu. Wierząc mocno w moc kina jesteśmy przekonani, że seanse filmowe nie tylko uprzyjemnią letnie wieczory, ale będą również okazją do reflesji i rozmów na tematy ważne dla całego świata takie jak społeczne nierówności, zagrożenie klimatyczne czy równość płci - powiedziała Małgorzata Wasiuk, Dyrektor Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji Banku BNP Paribas.
 
Z miłości do kina
Wraz z festiwalem ruszyła specjalna podstrona pod hasłem WE LOVE CINEMA: www.kinoletnie.pl/we_love_cinema, na której udostępniony został film otwarcia "Home - S.O.S. Ziemia!". Twórcom filmu bardzo zależy na tym, by każdy zobaczył ten przejmujący apel do ludzkości. Podstrona WE LOVE CINEMA składa się z trzech części. W pierwszej, poświęconej ponad 125-letniej historii kina, można obejrzeć perły światowej kinematografii począwszy od dzieł francuskich pionierów kina braci Lumière po niemiecki ekspresjonizm uosobiony „Gabinetem Doktora Caligari”. W sekcji Etiudy przeszłość spotyka się z teraźniejszością. Oprócz klasyki można tu bowiem zobaczyć produkcje stworzone przez młodych studentów polskich szkół filmowych - Warszawskiej Szkoły Filmowej i AMA Film Academy z Krakowa - które poruszają wątki środowiska LGBTQ+, równości płci, uchodźców i ekologii. Z kolei w części Kino amatorskie prezentowany jest wyjątkowy przegląd filmów powstających na przestrzeni niemalże stu lat w warunkach domowych. Po zalogowaniu, wszystkie treści na WE LOVE CINEMA są dostępne bezpłatnie.
 
Moc festiwalowych atrakcji
We wszystkie wtorki i środy wakacji festiwal cumuje w Ekomarinie w Giżycku, gdzie filmy można oglądać zarówno z lądu, jak i pokładu jachtu, korzystając ze specjalnej częstotliwości radiowej 87,7 MHz. W festiwalowej kawiarni Koło Molo w Sopocie (ogródek na Skwerze Kuracyjnym przy fontannie) można spróbować lodów jak dawniej Bracia Koral, wypić pyszną kawę i zrobić zdjęcie w festiwalowej fotobudce. W Zakopanem natomiast funkcjonuje Miasteczko Filmowe przy Krupówkach, a w nim Punkt Informacyjny Festiwalu. W obu lokalizacjach działa bezpłatna aplikacja Listen Everywhere. Na specjalnych kanałach audio można usłyszeć wywiady filmowe z gwiazdami kina, zapowiedzi repertuarowe oraz posłuchać najlepszych fragmentów audiobooków od Storytel.
 


Pełny repertuar, harmonogram projekcji
i zwiastuny filmów na stronie

www.kinoletnie.pl 


Aktualności, relacje i ciekawostki dostępne na Facebooku i Instagramie @BNPParibasKinoLetnie
 
Wszystkie wydarzenia są bezpłatne, obowiązuje jedynie bilet wstępu na molo w Sopocie.
 
Organizator: Outdoor Cinema
Partner tytularny: Bank BNP Paribas
Partnerzy strategiczni: Telewizja TVN i Player
Patroni medialni: Radio Zet, Chillizet, Filmweb, Viva!, Party, Polki.pl, Kino, Gazeta Wyborcza, AMS, Zakolove, Wirtualna Polska
Sponsorzy: Jawor Parkiet, Polargos, Koral, Storytel
Hotele partnerskie: My Story Sopot Apartments, Hotel St. Bruno, Rezydencja Gubałówka
Kino partnerskie: Nowa Fala w Giżycku
Kawiarnia festiwalowa: Koło Molo w Sopocie
System gastronomiczny: Profit On
Blog partnerski: Rozmawiam, bo lubię
Partnerzy lokalni: Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Zakopiańskie Centrum Kultury, Molo w Sopocie, Urząd Miasta Giżycko i Giżyckie Centrum Kultury
Partner festiwalu: Żegluga Mazurska
Partner kina jachtowego: Skyboat