2025-02-06
Relacja z zadania: Pomóż - chcę mówić wyraźnie i czysto!
Zajęcia logopedyczne - Pomóż - chcę mówić wyraźnie i czysto! Realizowane przez Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych - "Podaruj dziecku radość" przy Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Giżycku w ramach zadania publicznego dofinansowanego przez Gminę Miejską Giżycko kwotą 4300 zł przyniosły wiele korzyści uczestnikom. Ich stan mowy i wymowy uległ znacznej poprawie. Uczniowie otworzyli się na relacje z rówieśnikami. Uczestniczą w życiu klasy i szkoły.
Chętniej z rówieśnikami wyjeżdżają na wycieczki, zielone szkoły. Mają wyższą samooceną, są bardziej pewni siebie dobrze czują się wśród kolegów. Komunikują się werbalnie. Można zaobserwować, że są odporniejsze emocjonalnie, szczęśliwsze i bardziej otwierają się na osoby, z którymi przebywają na co dzień. Po ukończeniu cyklu zajęć obserwuje się wyższą samoocenę, pewność siebie, a co za tym idzie lepsze funkcjonowanie w życiu codziennym.
Osiągnięte rezultaty:
- wzrosło poczucie własnej wartości, wiara we własne możliwości, pewność siebie
- uczniowie z niepełnosprawnościami czują się lepiej w grupie rówieśniczej i klasie
- poprzez udział w akademiach, przedstawieniach i konkursach spełniają oczekiwania rodziców i nauczycieli
- można zaobserwować, że są mocniejsze emocjonalnie, szczęśliwsze i bardziej otwierają się na osoby z którymi przebywają na co dzień
- po ukończeniu cyklu zajęć obserwuje się wyższą samoocenę, pewność siebie, a co za tym idzie lepsze funkcjonowanie w życiu codziennym
- po udziale w zajęciach uczniowie mają wyrobione właściwe nawyki mowne jak: oddech, zamykanie ust, przełykanie śliny, usprawnienie motoryki narządów artykulacyjnych oraz ich właściwa koordynacja
- uczniowie częściej i bez emocji spontanicznie wypowiadają się, biorą udział w rozmowie kierowanej, tematycznej
- mają wzbogacone słownictwa, stosują poprawne formy gramatyczne mowy
- zauważa się lepsze funkcjonowanie społeczne ucznia
- uczniowie nabyli nowe doświadczenia werbalne, utrwalili prawidłową wymowę niektórych głosek, potrafią skupić uwagę na powierzonym zadaniu i współpracować z osobą ćwiczącą.
Dzieci systematycznie uczestniczyły w cyklu stacjonarnych zajęć logopedycznych prowadzonych na terenie szkoły. Logopedzi kontynuowali zajęcia, które w/w uczniom są niezbędne. Do tej pory dzięki uczestnictwie w zajęciach uczniowie rozwinęli się na miarę swoich możliwości, przez co ich funkcjonowanie w szkole, domu jest coraz lepsze. Nawiązali relacje rówieśnicze, czynnie biorą udział w życiu klasy i szkoły. Pokonują trudności szkolne przy wsparciu nauczycieli. Dowodem powyższych działań są karty pracy, ilustracje, teksty do czytania, rebusy, zagadki i kolorowanki w zeszytach i teczkach uczniów.
Udział uczniów zajęciach logopedycznych zachęcił nowe osoby, by zostały członkiem stowarzyszenia.
Informacja: Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych - "Podaruj dziecku radość" przy Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Giżycku